30.8.08

Свети мученик Исидор

У време цара Декија Свети мученик Исидор био је силом узет у војску са острва Хиоса. Одмалена се држао Христове вере и живот је проводио у молитви и посту чинећи добра дела. Кад се у војсци сазнало да је хришћанин, позвао га је војвода и тражио је од њега да се одрекне Христа и да принесе жртве идолима. А светитељ му је рекао: "Ако ми и убијеш тело, над душом мојом немаш власти. Ја имам истинитог и живог Бога Исуса Христа, који и сад у мени живи и по смрти мојој биће са мном; и ја сам у њему, и остаћу у њему, и нећу престати да исповедам његово свето име докле је дух у телу моме". После таквог исповедања вере, Исидора су прво тукли воловским жилама, а потом су му одсекли језик. Но, како је забележио животописац, Исидор је и без језика, Духом Божјим, говорио и исповедао име Христово. Али војводу је стигла казна: одједанпут је занемео! Неми војвода дао је знак да посеку Исидора, а Исидор се обрадовао тој пресуди хвалећи Бога. Посечен је 251. године, а сахранио га је његов друг Амоније који је због тога убијен.

Нема коментара: